fredag 16 juli 2010

Om nätterna

När man inte vill sova kan man alltid göra som vi, köra efter okända skogsvägar. Hitta nya som inte är utmärkrkt på kartan. Ser ni den lilla lila pilen under Storfors där körde vi efter en väldigt risig liten väg som tydligen inte var värt att rita ut på kartan.Men vilken natur det finns bara runt knuten.Vi stannade vid en liten privat sjö och lånade deras eldstad för att steka plättar och fläsk.
Verkligen mysigt.
Lite längre bort gick jag på jakt efter skogens guld och vist finns det hjortron, men de får mogna ett tag till.


Annars kan man ju trava ved i 20 timmar, vilket gick fort denna gången när man har världens bästa make och traktor till hjälp, annars hade det nog tagit en hel vecka för mig.
Sitter nu och ser på E:T, vilken spännande film har aldrig sett den förr trots att den är gammal som gatan.
Tingeling.





2 kommentarer:

Spessartin sa...

Det värker i mig när jag läser detta. Så gjorde jag och Måns när vi jobbade i Norrland. Bara åkte på små vägar på kvällarna. Upptäckte nya ställen coh bara njöt! Jag är avundsjuk men unnar er det såklart, önskar jag kunde få uppleva det igen.

Fånga dagen sa...

Härligt, ett riktigt naturliv.
Du verkar ha det bra när du är ute i naturen. Önskar att fler skulle uppskatta detta fenomen
Kram Lena