onsdag 18 maj 2011

Full rulle

på torpet.

Och då hinns det inte med någon internet aktivtet utanför det arbetets relaterade. Men det händer grejer, boxväggarna i stallet är på plats och plåttaket är delvis laggt över carporten. Man jobbar som en flyende gnu av ett jagande lejon, både med mitt normala jobb och hemma hos mina föräldrar då tid finnes över till det.

Hästarna tog sig friheten i kväll att springa in sommaren här på gården, dvs utanför hagen, lagomt roligt då de gick upp på vägen och stannade bilar men som tur var det ingen som hade nog stor bil för att ta med sig mina lurviga "liftare".
När man ser dom på avstånd brevid en bil inser man hur stor dom igentligen är, fast när man sitter på deras ryggar känns dom mindre.

Dessutom har jag lärt mig starta, växla, blinka och stanna med enduron, avverkade närmare 4 mil här en kväll. Magisk känsla jag som bara har kört trampcykel tidigare inte ens moped har jag kört, lite mäckta stolt är man. Med tanke på att mina ben inte når ner till backen när jag sitter på sadeln utan jag måste glida i sidled för att ens nå ner med tårna, så klarar jag av att balansera upp maskinen rätt så bra.

Nu blir det intag av riktigt sen middag för att stilla min morrande mage.

Inga kommentarer: