tisdag 21 juni 2011

Inloggning och meny

När man får logga in på sin egen blogg, betyder att man varit oaktiv ett bra tag. Nåja kan ju bara betyda att man har haft annat roligt att göra.

Andra dagen i rad som regnet skvalar i våra hängrännor och blöter moderjord så efterlängtat, mina naglar de gror och frodas änsålänge, inget återfall i knaperträsk. Den jobbiga biten kommer efter 4veckor för det är då de är så pass långa att jag kan trumma på bordet med dom och med min ovana vid längre naglar gör att man stöter i här ock var och är allmänt fumlig. Jag märker redan att man laggt till med en "finare" handrörelse i vissa moment där naglarna redan börjar vara ivägen.

Midsommar närmar sig och jag tänker göda våra gäster som små spädgrisar, sitter just och har laggt menyn och planerar förberedelserna. Inte så märkvärdigt men, det blir enkelt och avslappnat uppdukat ute på altanen om vädret tillåter, vilket vi hoppas på. Skulle det nu regna kan jag bjuda på ett dopp i en regnpool här ute på gården.

Hönsen har tagit sin första dusch idag, de skulle promt ut så Lars släpte ut dom att blöta fjäderskruden, blöt höna ser man inte ofta, tyvär inget kort men skönt såg det ut att vara.

Nu fortsätter planerna.
TjingPling.

1 kommentar:

Spessartin sa...

Vi har också haft massa regn här. Kallt är det också, ingen sommar alls, den har liksom inte kommit ännu och snart är det ändå midsommar. Känns skumt.

Kul med naglarna! Hoppas att du inte börjar knapra. Som sagt - förstärkning är verkligen nåt du borde satsa på!