onsdag 8 juni 2011

Nagelbitare

Sån är jag, vist låter det läskigt, nagelbitare, smaka på den ni. Haha

Nä skämt å sido, varför just nagelbitare? Finns ingen bra förklaring, det har blivit ett beroende bara, något jag gjort hela mitt liv, så länge jag mins. ( finns säkert någon undermedveten nervös förklaring ) Inget jag är stålt över direkt, kan ju inte påstå att det är vackert. Ibland slutar jag tvärt och ser naglarna växa ut, men jag tycker dom har sådan konstig form när de blir lite längre, peknaglarna är platt i mitten och långnaglarna är för breda, fast med lite lack trollas detta bort av någon underlig anledning.
Jag tycker det är fint trots allt så länge det nu varar, för så fort någon nagel går sönder tappar jag lusten och så stryker alla naglarna samma öde, puts väck.

Just nu är jag i ett sådant stimm, för en vecka sedan la jag av att knapra nagel, bara sådär, no more, helt enkelt. Letade fram något gammalt lack i diskret ljus färg och nu väntar jag bara på att de ska växa. Det går bra, känner inget ¨lust¨ att knapra längre, och jag hoppas det förblir så. Är inte ute efter några värsting naglar utan normal längd så dom inte är ivägen när jag jobbar, framför allt ser det kanske lite bättre ut och nagelbanden håller sig kanske lite helare.

Nåja nu är det hög sommar kan man tro med dessa temperaturer, i kväll hade vi 45 grader varmt i solen utanför köket. Jag trode min mätare på bilen skämtade med mig när jag kom hem från jobbet i kväll, 34 grader varmt och då har jag kört 2,5 mil så den borde stämma, för på vintern stämmer då minusgraderna iallafall.
Lite lätt disig ¨medelhavsluft¨ har vi också, det känns precis som när vi var på Kreta för herre jessus många år sedan.






På jobbet svettas man värre än nånsin men det är skönt för en blöt tröja svalkar, alla dörrar står på vid gavel för att få någon briis av friska lufft.
Så är det även hemma här vädras det om nätterna med öppna fönster och hunden ligger nere vid dörren där det är svalast. Torpet har ju faktist lyx som ac i luftvärmepumpen men den är vi för snål för att använda, man har ju klarat sig i alla år förr så varför inte nu.

Njut av värmen för snart klagar man väl på kylan igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh vad bra att du slutat Greta, jag får kryp i kroppen och vill klösa öronen av mig av ljudet som uppstår när folk biter på naglar och nagelband....BRA jOBBAT!//Marie i Muskus

Spessartin sa...

Jag slutade bita på naglarna när jag insåg hur mycket bakterier som finns under dem och kring dem. Då kändes det äckligt på något sätt. Så nu stoltserar jag med rätt långa klor, som jag dessutom förstärker, annars skulle de aldrig hålla så som jag håller på och arbetar med händerna. Förstärkning är grejjen, så behöver man inte lacka eller göra något alls! Känns lite sådär lyxfru-snobbigt, men fan va skoj det är att alltid ha snygga jämnlånga naglar som dessutom tål tuffa tag!