söndag 10 juli 2011

Systemkamera och blast






Och en smak av sommarens lediga dagar.

Att vakna och kliva upp och ut på alltanen, lyssna på tuppen som sjunger in dagen med stadig stämma. Idag utgår min dag från alltanen, jag irrar mig ut till eldstaden för att tända en brasa, det luktar så härligt när ved brinner under kontrollerade former. Gubben kom från jobbet och vi snurrade en korv ovan glöden, nu pysslas det med hans ögonsten som han fått igång igen med en bättre motor och låda, lite finlir med dämpare och inredning pågår.

Medans jag irrar på här i gräset och viftar åt närgångna hummlor och getingar fast med en konstig dragningskraft till möblerna på alltanen, för att bara bli sittandes och titta. Det må se ut som det gör med flagnade färg, oklippt gräs, halvfärdiga byggnader, ved som ska travars in i bodan och en alltan jag bonat på gammalt vis med mattor kors och tvärs. Inte för att det är golvkallt som syfftet var då utan för att golvet är spikat INTE skruvat, vad som händer är att spikar kryper uppåt därav en snabblösning med mattor överallt, orkar bara inte spika ner dom. Det blir ju ett charmigt kaos med gammla mattor.

Medans vinden fläcktar skönt går mina tankar återigen till en kamera en systemkamera. Vet ungefär vad jag ska titta på, känna och klämma på. Lite funderingar har man ju om vad man behöver och inte behöver när man jämför kameror men kommer nog att gå på kännslan när jag väljer.

Haha gjorde just en sväng till potatislandet, blasten har kommit upp runt 2 cm på vissa ställen. Titta.





I min enfald trode jag att jag skulle klara mig från bröstsvett idag, när man jobbar i fuse kan jag förstå att man svettas både här och där. Det rinner i pannan och på ryggen jag har även fått känna på hur det rinner mellan brösten och det är allt annat än sexit, skulle väl kunna dra likheter med pungsvett så kan även en karl förstå hur det känns. Inte för att jag vet hur pungsvett känns men skulle väl kunna tänka mig det ändå. Bjuder på en bild med skärpet jag flätade i morse av några enkla hampasnören, fin till klänning.


Nä ska bjuda min mekande man på lite svalkande dryck i värmen. För något annat får jag nog inte gjort idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha vad du är rolig, och fint med det skärpet till klänningen:) /Marie

Spessartin sa...

Haha, bröstsvett, jo det har man allt en del. Det värsta är nog ändå tycker jag när man får ljumsksvett när man har mens och binda... det är styggt.