söndag 5 februari 2012

Go morgon

Lite snabbfacta till bilden. Jag och hunden nu efter morrgon pissningen och vi ha elda där nere i köket. Ska vara glad att vi fortfarande har PLUS grader där och -30 ute.

Jag å andra sidan....tänkte vafan då jag såg mig i spegeln för en stund sen.


Receptet på en sådan skapelse kallas nyduschad efter ett ladugårdspass, ihopskruvat hår i en toffs mitta huvet å på med mössa för att det inte ska frysa när jag åkte på mitt städerske uppdrag här i skogen. Sen brydde jag mig inte nå mer om det utan somna på soffan efter middan till och med med täckbyxorna på, blev väckt kvart över fem av hunden fullt påkläd fast utan täckbyxor uppe i sängen. Praktiskt att bara kliva upp påklädd dubbla tjocka långkallingar och två stickade tröjor med dubbla sockar på fötterna. Gäller att klä sig efter väder, men idag är frun på torpet ledig, ska sköta eldningen så gubben får sova lite längre.


Tänkte bloggen kunde hålla mig vaken tills jag ska mata brasorna igen.


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 kommentar:

Sara sa...

Vilken härlig morgonfrilla, så brukar jag också se ut ;)
Nu får man elda mycket för att hålla värmen. Men jag tror att det ska bli värmare till veckan så det är bara hoppas att det stämmer.