söndag 11 juli 2010

Städar




Städar och städar är vad jag gör då jag inte jobbar, jo har även klippt hela gräsmattan. Fick kasta av mig det ena plagget efter det andra i värmen, nåja det var bara två plagg av totalt fyra och de två sista behöll jag på för att inte orsaka någon trafikolycka där uppe på vägen med att visa hela härligheten och bävern. Ja just ja bävern hon måste jag ta i tu med så här inför semestern, man måste ju städa den evigt växande bikinilinjen. Stubbåkern längs de tjusiga spirorna har jag försökt hålla efter men det börjar vara dax att puttsa av dom igen. Ja då har vi avhandlat min intimhygien lite snabbt, man får ju försöka se lite anständig ut för, Herrn i huset kommer ju hem från jobbet i morgon och man försöker ju visa upp sig från sin bättre sida än som det bergstroll man egentligen är.




Hela helgen har gått åt till att jobba, städa och tvätta, utifallatt vi hittar på att semestra på annan ort ska det vara fint när man kommer hem. Men det är inte bara därför jag städar undan, kökets alla öppna ytor är tömt på pinaler, för här ska slipas timmerväggar under semestern, bara att dra tejp runt alla luckspringor i skåpen, öppna fönster och hänga plast i dörröppningarna å sen damma på med vinkelslipen allt vad tygen håller.




Fortsätter nu dagen med en försmak på semestern liggandes i hammocken och tittar på våran nystädande och om möblerade altan med alla dessa granna blommor jag har i amplar runt om. Självklart skiner solen till en lätt sommarbriis som får träden att svaja lite lätt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi fiskade i havet som var på bilden nedanför. Vi har en stuga i nord Norge som vi är i :)

Spessartin sa...

Jag kan säga att här är en till som borde ansa kraftigt kring bävern. Herrejävvlar. Vet inte hur det skall sluta, om det blir Måns trimmer som vi har när vi klipper honom till att börja md, eller rätt och slätt hushålssax. Jag ser förjvälig ut i alla fall. Skönt att det inte bara är jag... raggarsträngen vid naveln skall vi inte prata om. huga.

Sara sa...

Oj oj nu sitter jag här och skrattar för fullt. Du är så härlig :-)

Fånga dagen sa...

Hej där!
Hi hi jaså det finns lite att städa kroppsligen också, ja det är ju bara att gilla läget och ge sig i kast med det.
Slipa låter inte som det mest fantastiska man gör. Usch jag vet hur det är att bo i plastsäckar och man tröttnar fort.
Ha nu en riktigt bra semester i alla fall och ta lite ledigt för tusan.
Kram på dig
Lena