onsdag 14 juli 2010

Tja det var ju detta med semester

Vist har vi längtat efter den, men vi går ju varannan vecka på var sin ort och man blir lite egen i sitt sätt, kanske aningens bortskämd med att alltid göra som man vill. Så första dagen är alltid lite turbulent här på gården när vi äntligen är samman igen, vi ska som gnabbas lite och känna på varandras tålamod, två envisstötar och kan hända det börja brinna i säkringarna, men det är kärlek när man kan skratta tillsammans åt det sen.



Vädret är ömsom vackert och varmt, eller mullrande mulet med kvavt regn. Ikväll blev det vackert efter detta väder som hästarna tycker om.

Jag skurar några presseningar medans det regnar, man får passa på medans kranen är på.

Sen började vi trava ved och kasta skräp på tippen.





Jag gillar denna blomma. Vackert.







Det låter så himmla härligt å vist är det så att ha semester, redan första dagen la jag undan telefonen och glömmde totalt bort vad klockan var eller vilken tid på dygnet man befinner sig. Så himmelens skönt.

Vi njuter av att åka bil och äta glass i ljumma vindar.













Tjilevippen.




2 kommentarer:

Erika sa...

Söthund! :D

Spessartin sa...

Jösses så härligt! Jag har börjat min semester, Måns jobbar bara idag. Vi måste nog ha på våra telefoner, men jag skall absolut apa efter dig att glömma vilken tid på dygnet det är, bara göra sånt som jag vill när jag vill!