onsdag 13 juli 2011

Fransk exhibitionism


Japp mina naglar känner för att synas just nu. De har fåt ett stänk av fransoslack , och jag må upplysa om att det värkar som att det sitter fast trots att jag arbetat som vanligt med hö, diskmedel och dynga. Sugande kalvar och bökande tjurat, däremot hade jag ett missöde med en hink när jag matade kalvarna, där halva långfinger nageln fläkdes upp halvväges. Men biten satt kvar tills jag kom hem , säg den kvinna som inte klarar av att laga en nagel......hmhm. Brukar ju vara snabb på att bita bort, men se nu råder jag bot på det...hemma in i skafferiet där jag har sekundlim som jag bla lagar plast och porslin med, så varför inte nagel.

Jag tar lite lim på en tandpetare och smeter mellan och snabbt går det så sitter bitarna mot varandra igen. Precis som om inget har hänt.... Sekundlim, a girls best friend. Ett lager topp lack på sen så syns inte limmet. Efter 6 lager lack så skiner naglarna som en polerad hundballa i månsken.

Så jävla präktig är jag inte. Själv tycker jag att det ser förjävligt ut, min målning av det vita är under all kritik. Men ska man nu jämföra med nerbitna naglar är detta tusen gånger bättre, och jag är stolt för att jag lyckats. Konstig balansgång detta, men vafan det behöver inte se bra ut för att man ska kunna vara nöjd över sigsjälv.

Go natt och ta det lugnt medans ni är ovan! Som min far brukar säga.
"ps... jo ni ser rätt det är ett kossa juver som blir mjölkat på bilden.. ds"
Published with Blogger-droid v1.7.2

Inga kommentarer: