tisdag 12 juli 2011

Semester stressen

Har anlänt.

Eller om jag uttryker mig så, att jag tror att herr'n på torpet kommer att sakna rutinen med att kliva upp på morgonen och sedan veta vad dagen bjuder på när man har arbete att gå till.

Detta med att inte göra något är jätte svårt , tror jag. Det svåraste är nog att jag inte försår att det är så jobbigt att inte göra något alls på flera veckor. Framför allt att göra något oplanerat, speciellt när det finns mycket som borde göras på gården. Detta med att kunna finna ro i kaoset är nog en konst som jag tror att jag själv behärskar bättre än min kära hälft.

Nåja jag har själv 6 arbetsdagar kvar innan min semesterstress tar vid, jag kanske inte är så mycket bättre själv när det kommer till kritan.

Något man kan fråga sig själv.

Vad vill man ha ut av ledigheten?
- Lugn, jag vill ha lugn. Att pollimasa på och ta dagen som den kommer. Vare sig det handlar om att göra något hemma vid , eller om man nu väljer att åka någon stans.

Men för modligen upplevs jag som en sengångare i min mans ögon, blir jag mera lugn så är jag nog halvdöd. Det finns värre saker att grubbla på.

Go kvällen.
Published with Blogger-droid v1.7.2

Inga kommentarer: