söndag 31 januari 2010

Nyttig självplågeri

Har ni provat denna stickande upplevelsen som snart förmodligen finns i varenda hem. Tillochmed hunden har provat trampa runt på den utan större berörande miner av att det skulle ha känts något. Vi har bägge legat på spikmattan i går , även idag har karln rätat ut här på golvet i några enstaka minuter ty det går inte att ligga längre pga obehagskänslan som börjar krypa i kroppen. Även mera obsena varianter har provats idag, som att stå barfota och det var riktigt skönt må jag säga. Satte mattan på köksstolen och placerade ascholet på de taggiga ytorna, ojoj värre än att gå på utedass i 30 graders kyla vill jag meddela.
Och många glada skratt har denna taggmatta framkallat ty lite självplågande kännsla har man.
Men helt klart en grej att prova för den oinvigde, alltså att köpa en yantramatta, inte att visa röven i minus 30 grader.

5 kommentarer:

Sara sa...

Jag har också en spikmatta men nu var det längesedan jag låg på den. Måste ta och göra det nån dag.

Marie sa...

Visst är det skönt??

Fånga dagen sa...

Ha ha jaså du tycker det är obehagligt med yantramattan. Jag kan ligga riktigt länge på min jag och avslappningen är total. Träna lite till du kanske vänjer dig.
Ha en bra dag och vecka naturligtvis
Kram Lena

Ramona sa...

Ujuj nä jag har känt på taggarna med handen och blev avskräckt! Fast det är fler som provat och säger den är bra...får väl pröva den nästa gång jag är till mina föräldrar...

Spessartin sa...

Jag har inte provat men är onekligen nyfiken... kanske nåt manb orde göra?