tisdag 13 april 2010

Tog fram saxen



För att klippa till lite.






Fast först måste jag få skriva att våren är här och med mina bilderinnlägg tidigare har jag nu förevigat min påsk i etern ( eller vad det nu kallas på data språk ) Så nu har jag bilder att titta på och minnas mina tokerier, när jag sitter som gumma vid vedspisen med fårskinns tofflor på fötterna, ivrigt knapprande på tangenterna på min nyinköppta lapptopp, glasögorna ligger längst ner på näsan när jag mummlar till min gubbe,- kommer du i håg den där gången jag badade i vaken....




Jag tog sov morgon i dag och givet vaknade jag vid 6 tvingade mina ögonlock att hålla igen tills klockan var 7 då min blåsa påminde mig om att den går på övertid och för att förhindra eventuell läckage om det skulle komma 35 kg hund hoppandes på en trött matte och köra sin rutin mässiga tvångstvättning av mitt ansikte så var det bäst att pallra sig upp, göra sina behov för att sedan krypa tillbaka igen. Skönt... men det värsta är att man blir så seg resten av dagen, man ska aldrig gå tillbaka igen.




Nåja vi tog oss upp och ut för att röja lite grann på gården, men det går ine så bra för att det slaskar bara vad än man ska göra är det dyngsurt. Så vi bestämde oss för en tur med bilen, men förs skulle jag fålla mina fina byxor jag köppte här en dag. Tog fram maskinen och byxorna, maken skulle hjälpa mig med längden och mäta. Tar på mig byxorna och funderar vart bältet är för det satt ett bälte på dom när jag köppte dom, nåja det har väll trillat av i våran lilla "gå'in'i'garderob", drar på mig brallorna och tänker dessa var verkligen sköna, ska precis knäppa dom då jag blir helt förstörd, vad har jag köppt, dessa var på tok förstora, och maken bara asgarvar och när jag inser vad jag gjort så är det svårt att hålla sig för skratt. Jag har tagit makens kostym brallor. Men dom var skön, riktigt skön, och samma färg som mina.




Tog rätt byxor och kapa bort 11 cm på längen, är man kort eller är alla som giraffer idagens mode industri. Var hittar man kläder för korta människor. Nåja man kan ju hantera en symaskin så jag lider inte så mycket.

Invigde min present jag fick av maken när han kom hem från jobbet i göteborg i fjol, lite glitter till torparfrun. Har inte nämtes använda den förän nu pga priset och att det är handtvätt på den pga döskallen som är beströdd med paljetter, från hardrock caffe och jag antar att det var en tuff sväng där. Men det är ett fint linne. Tack gubben min.

Go natt.

Inga kommentarer: