onsdag 23 juni 2010

Barfota

Hur skönt är inte det, att traska ut på solvarmt gräs redan på morgonkvisten iklädd pyjamasbyxorna. Prata lite med blommorna och släppa ut hönsen redan innan de har börjat kackla på min uppmärksammhet om att nu är det minnsan dax att komma ut.





Ta sig en lätt frukost och sen ge sig ut i naturen med hunden, vissa dagar går och springer jag, men som idag lånade jag makens cykel för den kan man ta sig över stock, sten och nedfallna träd om det så behövs. Det kan tänkas vara lätt att cykla till skogs men nog har jag alltid fått kämpa litegran med flåset, då vi har farit fram åt de håll näsan/nosen pekat. Över stubbar genom mossa, brevid spegelblank liten skogsmyr och efter sandiga stigar så det har sprättat kottar om de grovmönstrade däcken.


Dagen har presis börjat, inte har jag slut på sysslor att utföra, nä nu är det dax för de stora fyrfota vännerna att få sitt sommarbus uppfyllt för idag.

Sen tar jag nog fram röjsågen och rensar lite sly.

Grattis min älskade make på din dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hujja, jag prövade att offroada med cykeln i sandtaget i lappur, det var rätt spännande;)/Marie