onsdag 28 juli 2010

2 kilo

Jag lyckades få med mig björnrädda Gårdsfrun från grannbyn för att vittja hjortronmarkerna igår, vi hittade litegran men sen hade Gårdsfrun tider att passa. Jag ville verkligen hitta mera så jag återvände till skogen tillsammans med min fyrfota vapendragare och slaffsade omkring i de blöta markerna.


Ett svanpar simmade sakta i en sjö.


Agnes sprang mestatiden omkring i vattnet.



Lite stor pinne att ta med hem men försöka går ju.





Mitt fynd på 2 kilo och mer finns det, får nog lura ut Gårdsfrun på någon dag igen.
Vädret var mycket fuktigt, varmt och kvavt, lite regnstänk men främst producerade kroppen sin egen fuktihet där jag gick över tuvorna. Skönt med en dusch.







Här mognar körsbärstomaterna allt eftersom, gott gott.



En liten film på min vakthund, kom och kollade var jag var sen återvände hon till sitt lilla vattenhål.















6 kommentarer:

Sara sa...

Vad du är duktig på att plocka bär. Själv är jag riktigt dålig på det och nu orkar jag inte heller det. Men jag har sett att åkerbären har kommit nu :-)

Anonym sa...

Men himlans vad du hittar! Få se om vi hinner ut en sväng till helgen kanske? Med vovvar och barnfritt så man slipper vara orolig i sankmarkerna;)/Marie

Spessartin sa...

Avis avis avis på hjortronplockningen... önskar vi hade hjortron här nere också...

sarah sa...

sv. Haha, jo jag tror jag skulle behöva några veckor till semester, jag har bara 1vecka och det är redan torsdag, inte ska du tro att jag hunnit med nå latandes inte! :) här är det fullt upp med husvisningar och flängandes :)

Spessartin sa...

Vi har köpt allt kakel på K-rauta förutom det i köket. Det har varit helt okej, har inget att klaga på alls. Man blir helt rädd när man ser kvadratmeterpriserna på vanliga färgaffärer, men K-rauta har både rimliga priser och grejjer som är riktigt snygga. Några kakelplattor i badrummet var skeva, så att vi fick kassera dem, men generellt har det itne varit några problem med deras grejjer alls - vi är supernöjda =)

Spessartin sa...

Hittade en gammal kommentar från dig som jag tänkte svara på. Jag är kass på att svara på kommentarer, måste skärpa mig.

Lofoten verkar helt fantastiskt. Jag är inte heller speciellt berest, i Europa är jag kanske det, men inte i världen. Men Norge är verkligen fantastiskt.

Jo, ett bra kök är verkligen guld värt. Vårt är väl egentligen litet, ibland leker vi med tanken på att fixa till det lite, men det blir omfattande jobb med det så det gör sig bäst i fantasin just nu =)