onsdag 25 augusti 2010

Här

Förbereds det innför fredagens sista ryck då betongbilen kommer. Idag har det jobbats på för full hals med kratta spade och kärra för att få sanden jämt och fint. Maken la ut armeringsjärnet medans jag åkte på jobbet. Fullfart ända sedan jag klev upp i morse för att fara på jobbet vid 4:45. Man har bara rastat så länge som det tar att stoppa föda i gluggen, å sen ut igen.

Troligt vis sover jag redan för det känns som viktig information bara paserar rätt genom skallen. Morgondagen bjuder på mera jobb med kossor och blommor, och sen ska det sättas fötter/distanser under armeringen och maken ska naja ihop lite här och var.

Nu ska jag sova rigtigt hårt och tungt.

2 kommentarer:

Spessartin sa...

Nog för att man är van vid havsdoften, men jag känner den ändå och älskar den. Det är nåt speciellt. Särskilt när vi varit hos M's föräldrar i Småland och kommer till kusten, då känns lukten tydligt.
Nackdelen är ju att saltet är hemskt. Vindrutorna på bilarna efter sån här blåst är igenklibbade. För att nite tala om fönstren på huset. Förra sommaren hade det blåst massor och vi var ute och skördade sockerärtor ur landet. Måns trodde mig inte när jag sade att de smakade salt, men det gjorde det kände han sen. Det smakade apa och vi var tvungna att skölja alla innan vi kunde äta dem. Saltet är nog bra för huden och så, men stackars bilarna vad de rostar och det gäller att ha en riktigt bra färg till huset som tål det här :S

Spessartin sa...

Kul med gjutning och armering - fota gärna lite när betongbilen kommer, sånt är skoj!