söndag 27 februari 2011

Men hallå.....

...kunde jag inte fått sova längre idag, fast lika bra att kliva upp när man legat en halvtimma och bara vridit och vänt sig på kuddden. Så 06:30 blev det morgontoalätt iklädd "kejsarens nya kläder" sen bara för att det är så lungt och stilla startade jag en tvättmaskin för att störa någon enstaka grynings sjungande fågel, och trot eller ej men sen tittade jag mig själv i den enda spegeln på torpet och där ställde jag mig. Ja ni vet, lite såndär tid för personlig yttre vård av oönskad behåring och tvagning.

Jag hoppas denna dag bjuder på lika fint väder som igår, då fick sig mina 4benta lurvenpajsare en tur vardera. Det är bara så härligt att gå ut i hagen, solen lyser och man tränsar ena hästen. Man hoppar upp på deras lätt rundnätta ryggar 150cm ovan jord, på det mest grassiösa sätt man kan med hjälp av en pall och iklädd en overol som har grenen i knävecket. Efter lite lätt ödlelikt krälande sitter man där som en gjuten betong klump. Man känner varje muskel i hästens rygg spela när vi äntligen är på väg ut i det vackra vårvädret.

Gårdagen bjöd även på riktigt trevligt besök hos våran guddotter och hennes familj/släkt, jag fick höra mitt namn uttalas på det mest gulliga sätt som bara en blivande ettåring kan pluss många andra trevliga sekelblandade ljud. Jag knogar även att öva på detta med blöjbyte, de första gångerna vet jag inte riktit vilken väg jag stoppade fast blöjan, jag menar hur många sätt kan man sätta fast en blöja på ett litet barn, nåja igår gick det smidigt för engångs skull och ingen olycka utanför.

Jag tror det är dax att mata vedspisen eller kläpåsig, för denna TorparKejsareFru känner att "Kejsarens nya kläder" inte är så varma. Hahaha (alla har väl läst den sagan) om inte: http://hem.passagen.se/kurtglim/del2/stimel/kejsarny.htm

Tjingeling.

Inga kommentarer: