söndag 6 februari 2011

Sova

Denna vecka har varit minst sagt energisk, jädrans vad jag har fått saker att hända. Inga måsten eller planerat utan saker bara faller sig för.. Inte ens tråkigt att städa eller diska för det blir ju så fint, å så lite sömmnings kunskaper på det så blev det lite bättre i lillrummet.

Sen bara sådär att jag nästan bokstavligt talat trillade över några fårskinn här mitt i veckan var ju lite kul. För någon månad sedan fick jag känna på ett hemma garvat fårskinn som chefens brorsdotter gjort, å vilken känsla. Förmodligen blev jag helt såld på iden redan då, så jag var inte sen på att fråga om skinnen som bland annat min hund fyndade på en gård här i krokarna var till salu, men se vilket gårdsfolk helt underbara människor för jag fick knövla in dom i min lilla skuff på min lilla bil och nu ligger de här på min gård och ska för hoppnings vis bli något användbart.

Jag har studerat och letat information på internet till långt in på natta och 4-5 timmars sömn i några nätter på rad börjar kännas när man ska upp vid 4 tiden på morgon för att jobba. MEn i morgon får jag mig nog lite sovmorgon ändå.

Troligtvis kommer jag att göra lite galet och lite tokigt kring dessa skin men då får jag ta det som en kunskap rikare, tänk om man fått all information vid födseln så tråkigt livet hade varit. Fast ibland hade det varit skönt att kunna fråga någon förfader om sånt man inte hittar själv.

Idag sover vi lunch jag och hunden, vi till och med delade frukost mackan på jobbet sittandes på gången bakom kossorna, eftersom det blev lite brottom på morgonen, jag var nog så trött minsan.

Inga kommentarer: