torsdag 31 mars 2011

Men se där ja...

...då har man parkerat i soffan och funderar på vad man ska göra i helgen. Förutom att jag ska aktivera hästarna nu när man hittar lite grusfläckar att gå på med mina barfotahästar, det är rejält halkigt på isen som täcker större delen av gården. Bara man tar sig upp på vägen och asfalten som är framme så är det fullfart. Mina ( om man nu får kalla dom för mina) hästskötar flickor, de var upp en dag här i veckan och putsade upp de hår fällande trollen och de blev så fina, de var även ut på en liten halkig promenad med varsin häst medans jag var på jobbet.

Lite magisk känsla att lämna över eller låta två tjejer hantera våra stora hästar aldeles på egenhand, jag har ju alltid tagit hand om mina djur själv, det är sällan man har överlåtit ansvaret på någon annan. Samtidigt som jag tror att dessa jäntor tycker att det är roligt att få ha lite ansvars känsla och ta hand om ett djur utan att det finns någon äldre som håller ett vakande öga på både tvåbenta och fyrbenta, så är det nog lika nyttigt för mig att känna att jag kan lita på mina hästar och de som ska hantera dom. Måste säga att det känns som att det funkar bra just nu.


Sen grubblar jag på man skulle göra något så galet som en "kidnappning" någon dag här framöver, jag vet nämligen om en liten ettårig flicka i grannkommunen som kanske vill bli skjutsad i barnvagn på samhället. Jag tycker det låter som en bra ide, måste ju ha något att göra när man ska vara ledig ett par dar. Framför allt går jag och många med mig i väntans tider, väntar på ett sms eller samtal för nu börjar det vara dax minsan. Tids nog, bara ge sig tilltåls.


SAIK/LULEÅ HOCKEY.... går inte att missa denna informationen om än man är ointresserad ty den finns överallt, varannat inläg på facebook är hockey, må bäste lag vinna får jag säga. Nu vidare till mitt soffläge för resten av kvällen.

1 kommentar:

sarah sa...

inget april skämt, jag har flytta ifrån Uffe..