torsdag 28 april 2011

Till Eder...

... mina trogna läsare, tackar så mycket för att ni tittar in, och tack till er alla som lämnar fina ord efter er.

Här har vi full fart mot sommaren gården är krattad, hästarna är snart redo för beachen 2011 och hårfällningen har börjat avta.
Jag har just suttit med en webborder inför jobbet på måndag men det gick inge vidare för malmö har fel på min beställnings sida så jag får ta det i morgon.

Denna vecka har jag haft en superduktig praktikan med mig på jobbet och jag hoppas jag har skött mig föredömligt som handledare i yrket djurskötare. Dessutom roligt med lite sällskap då jag för det mesta annars jobbar själv.

I kväll har jag fått det bekräftat via tv att det gammla är inne, vi har nu bott i detta hus i 6 år. Och ett gammalt hus från 1920 vad vore det utan vedspis att laga mat på. Vill bara säga...- Hejja Jamie Oliver för att du också tar dina grytor och lägger dem på en varm glödbädd i köket.

Kvällens middags sällskap hos hästarna synes på bilden.

1 kommentar:

Sara sa...

Vad ni har jobbat på bra, här har vi bara hunnit med att skura och olja in altanen och börjat rensa i rabatterna. Gräsmattan blir nog nästa veckas jobb.

Så härligt att laga mat i vedspisen, vi har bara en kamin men vi tillagar kyckling och sånt i den och självklart grillar en och en annan korv i den ;-)