måndag 19 september 2011

Höstbrukskurs

Jag har verkligen sett fram emot dessa dagar, för jag har inte varit på någon hästkurs sedan jag slutade gymnasiet...länge sedan.... Jag har varit nervös tror jag och jag har nu fått mera kött på benen och inspiration att träna mina egna hästar. Att träffas och umgås med andra människor och djur är verkligen nyttigt ibland. Sånt blir det mer av i framtiden.

 Till att börja med fick vi deltagare en liten genomgång om hur man koplar partömmar och i vilken ordning och vilka hästar vi skulle ta med oss ut till åkern


Här går vi bakom harven
(Det är jag som håller i tömmarna)
Paus i det härliga höstvädret vi hade tur att få.



Genomgång av plogen

Plöjning
 Det var inte så lätt att få första fåran så rak som möjligt men efter något varv fick man koll på läget.
Ett par plöjer och det andra harvar.
Jag och syrran
Välförtjänt mat paus




Här promenerar vi deltagare bakom 4 hästar i bredd
Ekipaget tar upp hela vägen


Vi fick alla prova harva med detta ekipage.... grymt kul säger jag bara.



Inga kommentarer: