lördag 3 september 2011

Hösten är här

Jag har städat bort sommaren och klippt gräset en sista gång så inte mössen ska komma så nära huset under vintern, iof är det ingen riska att någon kommer in så vi har tre jägare innomhus.

Fast mina pelargoner får vara kvar ute än ett tag då det inte är riktigt så kallt om nätterna.



Visar någon bild på grabbarna som odlar helskägg och lägger plåttak medans jag har börjat nibbla plåten som sticker upp där bakom.

 Jag tycker att det är helskoj att gå omkring där uppe om än det är högt som bara den, ingen höjdskräck alls.


En bild på min utrustning för att nibbla av plåten så man får en ordentlig nock på bygget.
Enbild på mig trots att jag för det mesta är bakom kameran. Alvarlig som få, men man får hålla tungan rätt i mun så man inte tappar ner någon maskin.

 Sådär  klart för plåten, ser ut som leksaks hästar där nere. Men dom är större än vad man tror för jag var och köpte en rockard som gått på en kallblodstravare och det var på håret den passade på Blakken. Ska göras bredare så den passar till bägge hästarna.

Ska gå ut med ett glas vin och titta in i lågorna ett tag, blir att grilla lite såhär på kvällskvisten när man ändå är ledig, och dessutom har man maken hemma.

Go kväll.

4 kommentarer:

Malla sa...

härligt modigt och härligt högt :D

Spessartin sa...

Underbar utsikt över skogen från det där taket!

Anonym sa...

Duktiga ni är! Haha Agnes, jag trodde att hon hade ätit frånnågons utedass eller spya, lite efterbörd är ju bara godis;) /Marie

Sara sa...

Jag hade aldrig tordas stå där uppe, är jätte höjdrädd..
Du gör det bra! Vilken utsikt!