onsdag 26 oktober 2011

Jag har sagt det förr

Tror jag ska bli appel nörd, men det är bara så jobbigt att byta och få min hjärna att tänka som ett apple. Jag har ju allt som jag behöver i min asus. Men jag smyg flyttar tror jag.

I morse när jag vaknade var det rimmfrost på insidan, där jag satt in laven mellan fönstrena. Den tinade fram på dagen utan att det samlades vatten längst ner på glaset,  så laven verkar göra sitt. Jag älskar mitt hus, så mycket tid vi har lagt ner här, jag tror att de nu sedan länge bortgångna bosättarna i detta hus inte är besviken på våran framfart direkt. Vi har låtit det inristade och skrivna namnen på tidigare ägare stå kvar då vi putasde upp timmret, vi kanske också skulle lägga vårat märke häsr någonstans.

2 kommentarer:

Fånga dagen sa...

Hej kära Greta!
Vad fint ditt rum låter, så läckert med timmer.
Du behöver inte känna någon panik när det gäller tavlan för den här hantverksdagen till helgen ska jag bara ha med hälsosaker som krämer och vetekuddar och så ska jag ge taktil handmassage.
I mitten på november ska jag ha med lite tavlor på galleriet så du hinner fundera. Du pratar om en vit panelvägg och då fick jag en tanke angående färgval på tavlor. Jag har en vit panelvägg och på den har jag en stor tavla i brunt o gult med guldram den är perfekt där ska ta ett kort så du får se någon dag.
Jag har ju nr 6 också som är två tavlor som hänger ihop och den är lugn och harmonisk i färgerna, visserligen enklare trädramar som jag målat i guldton men passar väldigt bra till tavlorna.
Ta tid på dig du blir det någon tavla borta så är det ju så men allt kan ju också vara kvar man vet aldrig.
Nr 4 är mer orange i men en skön och varm ton.
Ha det bra i dina funderingar vännen
Kram Lena

Spessartin sa...

Visst är det häftigt att tänka på de som bott i huset innan. Vårt hus är ju ganska nytt, från -66 respektive - 78, men jag tänker samma sak, att de nog hade varit glada och stolta om de sett hur vi vårdar huset och hur gott vi trivs.