torsdag 3 november 2011

Småfåglar och naglar


De små talgoxarna sätter sig emellanåt här utanför fönstrena och kikar in, och är det då slut mat så knackar de på, Går inte att ignorera dom, de började göra detta när det snöade första gången, som att de ville säga nu är det dax att få mat, men jag tyckte de kunde vänta någon vecka. Nu är det andra veckan som jag har fodrat de små liven men var är vintern och minusgraderna, gräset är fortfarande grönt, nog kan det vara behagligt att slippa skotta snö men allt blir så mycket ljusare när den väl kommer. Det är ju ändå den 3 november.

Apropå november så har mina naglar växt i 5 månader utan att bli bitna på, har aldrig haft så fina naglar som nu, trode jag hade klena och spröda naglar men nu när dom har fått växa och hela nageln är ny från roten så är de starka och går inte sönder så som förut. Men vilken tid det tar och jag förstår varför de var så spröda i början, saliv är inget att leka med för det ska ju bryta ner maten, så det gör säkert naglar lite sprödare också kan jag tänka mig. Det var länge sen jag slutade måla dom för jag klippte ner dom efter som de gick av, och ny har frächa naglar vuxit ut. 

Tänk att det går att sluta och att jag har vant mig vid att jobba med dom, det ser inte ut som mina händer när jag ser dom på bilderna. Nåja jag ser ju inte mig själv så ofta på bild eller i spegel heller, maken får ta kort på mig med kameran när jag vill se mig själv då vi fortfarande saknar spegel på torpet. Just därför var det som så roligt med dessa modellbilder, man får väll ha en liten ego stund emellan åt. Det skulle aldrig ha fallit mig in att göra något sådant för 10-15 år sedan. Men det är nog mycket man inte trodde man skulle göra, och endel saker man trodde skulle ske men som inte blev. Fast så är ju livet, man ska leva det och hoppas att man får leva det länge och vara pigg. 
Tänker på dig som lämnat oss efter alla år för att gå till de dina på andra sidan.

Ja vilken avhandlig det blev, ska ut med hunden hon har hoppat vid dörren ett tag, sen blir det lite data jobb.


Svartvitt helt klart min favorit.


Min egen maffiaboss på torpet
Tack så fint med lite kommentarer. Kram på er och ta hand om varandra.

5 kommentarer:

Spessartin sa...

Roligt att det gått så bra med dina naglar. Mina är ju väldigt spröda, så fort de är lika långa allihopa så är det någon som går av, därför är jag så grymt glad att jag började med nagelförstärkningen. Alltid starka fina naglar =)

Jättefina bilder ni tagit, jag blir lite sugen på att göra något sådant själv..

Fånga dagen sa...

Hej Greta!
Vad duktig du är som slutat bita på naglarna.
Men jag blir alldeles mållös då du säger att ni inte har några speglar. Jag får säga att dina bilder är väldigt fina. Du är så vacker på dem.
Jo programmet jag använder heter photoscape,ladda ner det programmet det är så enkelt att jobba med och gratis.
Ha en fin helg nu och kram på dig
Lena

Carro sa...

Mmm... tänk att det är november och så varmt. Fåglarna uppskattar nog maten ändå ;o)

Duktigt med naglarna. Försöker med mina, men de går av hela tiden. Är inte tillräckligt försiktig helt enkelt.

Jättefina kort på er!
(det är inte jag som springer på bilden.)

Ha en fin fredag :=)

janne sa...

du skriver bra å har fina bilder...har just hittat hit men ja ska fortsätta läsa..
janne långnäs

Sara sa...

Så himla fina bilder på er! Blir nyfiken var ni har varit och tagit bilderna?