lördag 24 december 2011

Bästa skotern....Lynx 5900 -84

Har blivit som ny, sadeln har jag gjort helt nytt fodral till, maken har med omsorg renoverat det mesta under huven och nya lager i boggin, den går som en dröm. Helt enkelt.
sadeln före

konstig utväxt där i

sömmerskan okuperade köksbordet den 3dje advent

såga till en ny skiva och vi pressa dit dynan.

Grummt snyggt, som nytt.


Passa perfeckt och nu sitter låsningen och gångärnet på plast,
så nu lossnar inte dynan i farten längre.
Jag har idag varit och bunklat på här i dikena, för att smälta julmaten och få lite frisk luft. Råka somna till  KalleAnka men antar att man är lite trött, julafton har varit lugn smög omkring i min ny flanellpyamas fram till lunch, då vi åkte ut med skotern och grilla. Kvällen fortsätter i samma stil fast iklädd underställ, det enda som skvallrar om lite julighet skulle nog vara mina juligt glittrigt grönlackade naglar och all go mat man stoppat i sig.

Trevlig kväll på er.

1 kommentar:

Fånga dagen sa...

Se där ja en jul att minnas då och lite annorlunda minsann. Grilla på julafton har jag aldrig gjort. Vad aktiv du varit och händig minsann.
Ha en riktigt skön vecka nu och stor kram till dig
Lena