onsdag 29 februari 2012

Den hänger hos mig nu

Likt en försommar bris kom paketet jag köpt från DENNA DAM  i Arvika, som jag länge har funderat på att köpa en tavla av. Var länge förtjust i en anan men det var lite för mycket "liv / rörelse" i den för att mitt sinne skulle få ro, men så såg jag denna och slog till på en gång, den hant väl knapt torka kan jag tänka mig innan jag bestämde mig. Finns en hel del kännsla bakom penseldragen och den pryder sin plats med ro, så tack för god affär Inre ro







Så fin så fin.

Dagarna går här på torpet i vanlig ordning, hunden jobbade sina första dagar förra veckan på fredag och lördag efter att tassen hade läkt ihop, tror att hon var så glad att få följa till kossorna att hon fick träningsverk och låg mest stilla i söndags och måndags vägrade följa på jobbet till och med, men nu är hon i vanlig ordning.

Däremot har jag varit som en sengångare med massiv träningsverk efter att ha verkat hovarna på de små hästarna i söndags, känslan i kroppen kan väl beskrivas som så att mina lår har kännts lika stora som slalomåkerskan Anja Perssons lår, mina rövmuskler lika stora som Jenifer Lopes röv, mina bröstmuskler har kännts lika stora som Dolly Partons bröst, mina överarmar lika stor som Karl Alfreds underarmar och mina fingrar lika styva som prinskorvar. Snacka om billiga plastikingrepp, nä skämt ock sido är verkligen glad för att jag ser ut som jag gör, önskar mig INGE större av något ovan. Fast lite respekt fick ni nu va, av att jag ser så stark ut.

Men se idag kan jag ju böja tillräkligt på fingrarna för att de ska gå smidigt att knappra på tangenterna vid datorn, vilken tur att jag har ett aktivt jobb så jag måste röra på mig. Idag är det hästarnas tur att ha träningsverk tror jag, de låg bägge två här ute i snön och mojsade i solen när jag kom hem från jobbet, för igår tvingade jag dom att gå i djupsnön och det var tungt. Försöker få till ett spår som jag kan köra efter, har en beställning av några barn som vill åka häst och kälke, tänkte kanske lyckas med det till helgen, får se vilken form vi har då. Men det vore jätte roligt om jag han förbereda lite.


Bara gå ut och röra på hästarna lite nu.

Må gott i vårvinter solen.

1 kommentar:

Fånga dagen sa...

Vad fin den var på din vägg och vad avundsjuk jag blev på den timmerväggen alltså, så härligt att bevara det som finns och inte dölja med en ful tapet och gips. Ja där passade tavlan verkligen, bra smak du Greta.
Ha nu en fortsatt bra dag och vila händerna lite idag.
kram Lena