tisdag 7 februari 2012

Eldat hela dan

Har svårt att få värme i huset så jag var ut nu i kväll för att skotta snö runt och upp under fönstrena, så nu har jag hela 18 grader varmt, det var inte så farligt kallt ute nu, med våra -27 kan man ju röras trots att näshåren får frostskador och ögonfransarna får den tjockaste frost makeupen någonsin.
Värmepumpen frösihop, tror vi, då det var ner på -40, så den hjälper inte till så mycket numera, men veden den kan man lita på i alla väder.

Det blev varmt i overallen av att skotta så mycket snö, har skottat en gång tidigare
men det tinar från och kylan kryper mot väggen, men nu är det snöissolerat igen.



Ser ni den...? ...... Älgen!


Vackert i frost.

Älgarna de verkar tyr sig till hästarna, varje år har vi dom runt gården. Jag såg den från köksfönstret, men fick dålig skärpa genom rutan så vi gick ut med kamera och stativ. Spännande så vi inte skrämde den gick vi försiktigt . När vi stod vid stallet såg den oss men brydde sig inte utan lade sig ner, riktigt magisk.

Hon är ganska söt.
  
 Hej hörni, vad fint att ni kikar in ung som gammal, nya och trogna. Skaffade en sida på facebook för att inte störa så mycket på min egen tidslinje med massa länkar, bättre att folk får välja om de vill se mitt tokeri, tycker jag. Vad tycker ni?


Inga kommentarer: