söndag 19 februari 2012

Vinterns gröna fingrar och höns manikyr.

Jag har aldrig torkat ihjäl så många blommor som jag har gjort i vinter, säkert 10 krukväxter och 5 lökväxter, jag har kastat allteftersom och maken tycker jag kan kasta mera.

Trode även jag skulle få kasta dessa pelargoner som övervintrat i stallet, men gav dom en chans och rensade upp bland dom sista januari och jag tror de även har klarat har klarat av de dygnen då det var -1 i stallet, då frös vattnet till hönsen flera gånger per dygn så vi fick stäla fläkten att blåsa värme på skålen.


De flesta har nu börjat spricka med nya knoppar, så det blir nog blommor även i år.


Stall, hönshus, växthus och garage på 42 kvadrat. Inte illa pinkat att vi fått till det så bra.

Satt med hönsen på morgon de behövde manikyr, och för att det inte skulle bli sånt väsen på tuppen började jag med att tända lyset och medans de fortfarande blinka sömnen ur ögonen plockade jag lungt ner honom från pinnen, då hant han inte ivra upp flocken sin med en massa kackel. Har man en lugn tupp så då skötte sig resten av flocken lika dant, för det var ju inte ens faligt att klippa klorna tyckte tuppen.


I morgon ska det bli ordning och reda på mitt blommster jobb, äntligen, det har varit byggkaos nu i nästan två månader.

Gonatt med ett skratt.
Posted by Picasa

Inga kommentarer: