torsdag 8 mars 2012

Internationella kvinnodagen............ för oss barnlösa?

Jag hade inte ens tänkt på att det var idag, men funderade en hel del på varför det var så många karlar som tittade på blommor idag på jobbet.
Det "lilla ljuset" gick upp för mig när jag läser på fb om andra kvinnor och karlar hyllar oss kvinnor på denna dag.

JA vist varför inte fira till det för jag har ju ingen annan kvinnlig dag som morsdag att fira på.

Sen tycker jag att det är helt okey att män grattulerar andras kvinnor eller att kvinnor grattulerar varandra på denna dagen, för det behöver vi, det är allt för mycket neggativ lufft ibland på arbetsplattserna, så kom igen och ge varandra en klapp i ryggen då och då.

Och vi barnlösa ska ta denna dagen att hylla oss själva istället för att köra ner i det där surhålet som många hamnar i, jag har läst många som försvinner i en deppresion mörkare än ett maskhål i rymden. Jag tycker vi ska vara glada för att vi har våra hormonsvängningar varjegång våra äggstockar spelar oss ett spratt, likaså ska vi fira våra oförstående män som står ut med oss i denna berg och dal bana.

Så jag vill bringa ett extra grattis till oss barnlösa kvinnor på denna dagen, stå upp för den ni är.

Tack för ordet.

2 kommentarer:

Rune sa...

Bra skrivet Greta......

Anonym sa...

Hej!

Jag är anonym inte för att jag är feg utan för att det är ett känsligt ämne. Rekomenderar familjeliv där finns det massor med bra sidor för oss som har "problem i barnfabriken".
Tro mig jag vet vad du talar om!

4 ivf med återförande och ett frozen embryo transfer! Ser jag vägen till Umeå en gång til så "kräks jag" man kan vägen till kliniken i blindo :-)

Men jag gillar din tanke om dagen :-)