onsdag 21 mars 2012

Ursäkta! Men du har något mellan tänderna!

Ibland skulle jag föredra att höra den frasen, istället för att gå en halv dag i tron om att man går omkring med ett colgate leende när man igentligen har lunch rester i garnityret.


Eller ska man bli så utseende fixerad att man har en spegel i bakfickan, men nu kom jag på ett kort med telefon är ju lösningen på problemet.


Nåja vilket skämms man mest över. Att säga eller att gå en halv dag med rester? Det är frågan. Man kanske inte skämms alls heller.


Published with Blogger-droid v2.0.4

2 kommentarer:

Nina sa...

Jag vet! Det där hände mig förra veckan och jag blir så arg när folk kniper! Säg det till mig i stället!

Spessartin sa...

Samma här! Fan att folk inte kan säga till en, det är ju så pinsamt när man kommer hem efter en dag på jobbet och inser att man haft skit mellan tänderna sen lunch. Jag måste bli bättre att kolla sånt där själv också, men jag glömmer hela tiden!