onsdag 23 maj 2012

Vårbruk

Då blir man som nästan lite osocial, här planeras harvning med häst och trädgårdsland, eventuellt ska jag så in åkern med gräsfrö för hand bara för att jag fick en fixide att göra det själv om nu inte såmaskinen plötsligt fungerar där bakom traktorn. Skit och plast till jordgubbar, smultron och potatis  ska köpas.

Jag har inte tittat till mina bloggar jag brukar läsa på ett bra tag men jag får ta det nån annan dag, så tack för eran titt här trots att jag är urtråkig i bloggvärlden just nu. men vi har så mycket spännande här ute på gården just nu med att tillägsisolera huset, altanbygge och vårbruket i jorden. Inte att glömma hönsen har 4 små kycklingar än så länge och hoppas på någon fler innan de ruvat färdigt. En klok torparfru ( höhö) skulle ha sparat på ägg och lagt de under hönan samma dag så hade det inte dragit ut på tiden som det gör nu när de får ruva fritt eftersom de värper. Då hade alla äggen kläckts samma dag. Nåja nu är det såhär nästan som i det vilda.

Ha det bra gott folk.

Inga kommentarer: