tisdag 20 november 2012

Helg efter 8 dagars pass.

Å idag må jag säga att det känns hur skönt som helst med "helg", för när man väl är inne i ett arbetsstimm så är det bara hålla ångan uppe om än mina dagar blev fler än beräknat, de senaste 8 dagarna har jag jobbat 68,5 timmar varav 3,5 timmar i traktorn och suttit 16 timmar i bilen till och från jobbet. Resterande 107,5 timmarna har jag försökt sova runt 56 timmar (7 timmar/ natt ), duscha och byta om 8 timmar (1tim/dag).

Då har jag 43,5 timmar (5,4 tim/dag) kvar på dessa 8 dagar att göra något annat. För det mesta sover jag minst 1 timma mitt på dagen eftersom jag har delade dagar. 35,5 timmar kvar, då är det typ 4 timmar kvar /dag att laga mat och äta på, utfodra hästar, hund, höns, och katter, tvätta lite kläder, förhoppningsvis städa lite vilket jag inte har gjort förens idag, inhandla förnödenheter till människor och djur, elda och hålla varmt, kanske vara lite social också.

Dagarna bara schvisar förbi och man tycker man borde hinna mer, jag borde ju åtminstone hinna motionera hästarna också med jämna mellanrum, man får väl säga att de inte går någon nöd på dom för det är riktigt halt ute just nu. Jag borde hinna umgås med min andra hälft som bara är hemma 3 dygn/vecka och inte bara sova bort tiden.

Nää jag klagar inte men det är intressant att stapla upp det och se vart all tid tar vägen och att jag blir trött i kroppen och behöver vila är inte så konstigt då jag konstant går och står, bär och skjuter något framför mig, sopar eller skyfflar. JA även hjärnan får sin beskärda del av jobb den också, det är ko nummer som ska hållas rätt på, man går och lyssnar så allt mekaniskt låter som det ska och startar.

Så det är skönt med helg mitt i veckan.

Inga kommentarer: