söndag 23 december 2012

Natt eldar

Sitter här medans värmen sprider sig, jag har just varit ute och fyllt vedsäckar och burit in så de hinner bli rumsvarm innan man ska elda pinnarna, jag och djuren är vaken sen strax före 4.... igen, vi har 30 kalla grader ute. Kan väl säga att jag fick som jag önskade i ett tidigare inläg. Skorna håller måttet, mina fötter går på moln och håller mig varm utan raggsockar till och med.

Dagarna är så otroligt vacker när kylan trillar in, jag har varit på rullande fot i två dagar och bägge dagarna glömde jag min kära kamera, så otroligt vacker det varit på himmelen och alla snötyngda träd. I fredags la jag iväg 30 mil ner till Piteå och vidare upp ovanför Långträsk och sen hem igen. Så vacker natur det är när man kommer ovanför Stockbäcken, där runt Åbyälven, ja tänk, där i krokarna har vi också bott. Lördagen levererade en gnistrande röd himmel hela dagen, skulle varit ute och fotograferat men djuren ska ju ha mat och linser hämtas, så det var en dag att utföra ärenden.

Får se hur denna söndagen blir, dan före doppare dan, jag ska stå vid spisen en del, men ut i kylan ska jag också, först sova lite till.



Tänk att det finns en sån sjukdom som kallas duktiga flicka syndrom.

Duktiga flicka



Inga kommentarer: