lördag 15 december 2012

Men vet ni....

... att det skule vara riktigt skönt att gå upp och somna om just nu. Vakna strax efter 4, pigg som en näcktergal i soluppgången, frukost intagen, eldat i spisen, hunden morrgon pinkad, jag också för den delen. Hunnit varva upp lite morgon humör på mannen mitt emot vid den andra datorn, tänk att man kan ha så många kännslor runt en dator, ett nödvändigt ont nu för tiden. Annars är det ganska harmoniskt på torpet, vi lyssnar på uret som tickar och slår varje hel och halv timma.

Planen var att hoppa ur tofflorna och min jättestora flanelskjorta och in i understället och vinteroverall, för att ta in och tina upp hästarna från se senaste dagarna med snöfall som bildat små is öar i deras päls. Det ska vattnas både höns och fålar i denna tidiga morgon timma så nu har min knöl högst upp på kroppen vaknat till liv igen eftersom det krävs lite fokusering för att få fingrarna att lyda min tanke idag, så då kanske man rentutav fortsätter att skruva verandagolvet på plats medans maken mäter och kapar plank.

Sen kanske man tar en lördags siesta.

God morgon.

Inga kommentarer: