söndag 30 december 2012

Sista dagen


Idag var det dock lite vemodigt då sista dagen jobbades hos bonden i svedjan, vad ska jag göra nu då, de senaste dagarna har jag gjort 11-12 timmars dagar så 6 timmar känns som en lek. Jag har ju dock kvar några chefer att plåga om mera jobb annars finns det väll någon fler bonde man kan jobba hos.

Konstigt hur man vänjer sig vid att jobba 11 timmar per dag, man blir som rastlös när inte dagen är full av arbete, hemma finns ju hur mycket som helst att göra men det blir ju extra roligt när man får betalt, man känne sig betydelsefull och behövd.

Fångade bilden ovan när jag var i farten likt en snigel efter vägarna på jobbet jag hinner göra mellan passen i ladugården, det finns nu ortoligt vacker natur bara i grannkomunen, har några fler bilder i kameran som jag ska visa så småningom.

Nu får ni ha en trevlig natt.

Inga kommentarer: