fredag 7 juni 2013

Cuffruptur

Om man googlar på det så stämmer beskrivningen in bra på min axel. Förutom då att jag inte är mellan 40-70 år, så jag får väll klassa in mig som idrottare med förslitningsskadda. Man har ju inget soffpotatis yrke diekt.

När jag nu klarade BE teoriprovet med minsta möjliga marginal, måste säga det gick bra med tanke på att jag bara läste boken en gång och skrev 135 övningsfrågor på det, knapt två veckor före provet. Med facit i handen ska man nog frächa upp minnet någon dag innan ett prov..dock.
Siktet är nu inställt på uppkörningen som är bokat väldigt långt bort då väldigt många tider verkar vara bokade till mc förare och sånna som bara tar ett halvt BE (B96). Nåja det gör inget kan ju ändå inte ratta en bil ordentligt med min axel, och är det någon snäll själ där ute som har en bil som får dra 3500kg och kan tänka sig låna ut den om vi nu inte hinner skaffa en egen. Nu ror jag med alla 5 årorna med endast en fungerande arm.
Lite plågsamt att inte kunna göra det man tänkt och måste, får skaffa hjälp att göra sommar hage...mm. hästarna vill ju ut och de kröp sonika ut här några nätter i rad och gick omkring på gården och betade. Tur de har lärt sig att inte ofreda grannarna.Men snart så har de en större hage.

Storforsen var vi till igår på nationaldagen, flera år sen sist, gick första gången på gångbron upp till forsen. Fler bättre bilder kan komma.

Sweet dreams.

Inga kommentarer: