söndag 15 maj 2016

8 km 59 min

Nu är det slut på sura miner.... ett par springa fort kort byxor är införskaffat. Jag tror det hjälpte boosta min träning.

Jaaa detta var väll ett delmål... tillbaka i löpformen jag hade för 2 år sen kanske. Men idag är det 8 kg mer än då. Men jag är riktigt nöjd.

Tror jag kunnat bättre för det känndes som allt gick emot mig. Det var tungt i uppförsbacken fick börja gå för att jag fick håll och var tvungen strecha. Efter ett tag till börja det sticka illa i framsidan på vänster smalben i varje nedtramp så fick ta det lite saktare. Mitt delmål idag var att se hur fort 5 km gick men på 4,5 km ringde syrran och jag kände jag måste svara så 5 km gick på 38min  som sist för att jag gick och pratade. Tror jag skulle klarat 35 min annars.
Jag frös och fick upp flåset igen så siktade på 8 km under timmen och det gick så min form är tillbaka. Nu kan det bara bli bättre. Glad över mig själv igen.

( Egenligen är jag inte björn rädd men stannade upp nåra ggr för att kolla mistänkta ljud😉)


Nu kl 22 känner jag att jag kommer ha ont i morrgon. Det är vedhuggningen... känns redan idag... tusan min mage är öm och var öm innan springningen i kväll. Kan bero på försvarsmaktens app också.... men man känner att man lever och att träning ska kännas. Woohooo

Inga kommentarer: