fredag 19 februari 2010

Hemtjänsten

Jajemän ni läste rätt.



Jag har diskuterat detta i flera år och grubblat på vilka kvalifikationer som behövs, trode jag talade för döva öron. Men tala om förvånad jag blev idag när två gulliga "filurer" från "lappmarkerna" kommer släpandes på paket.... till mig....för att jag äntrar den riktiga vuxen världen snart. Så min make har kokat "soppa" med sin släk för att han tyckte jag behövde hemtjänst.



Förvånad och helt ovetandes, hade inte ens en susning om att något var i görningen. Fast det är ju så det ska vara helt enkelt, och jag är över lycklig, lyser som en polerad hundballa i månsken. Nej men så jag skriver självklart skiner jag som en hel sol.



Helt klart en present i min smak, vad jag ska njuta när den väl är instalerad. Ska ligga på kökssoffan och nynna ikapp med susandet av att disken diskar sig själv.

Men vilka finesser det finns idag, månne om jag varit borta från den köksteckniska biten ett par år nu med handdisk och utedass, var tvungen att studera manualer och få en privat lektion av "sväggan". Senaste diskmaskinen vi ägde var från tidigt 70-tal tror jag, för fronten var sådär modernt orange/brun färgad men machade dock resterande kök i dåvarande hus.

JA då ska man pussa sin nya hemhjälp Mr Hoover gonatt och dra sig till sängen, för en annan jobbar helg i helgen.

STORT TACK ALLA NI SNÄLLA GULLIGA SLÄKTINGAR

Inga kommentarer: