onsdag 31 mars 2010

Lite osamanhängande

Bilder att bjuda på.
Vårat unika rökgaselement på baksidan av murstocken.

Rejält med snö har vi då fått i år, ända upp i höjd med sidospegeln på mörsen.


Underbart vacker kvällshimmel.

Å sen är ju påsken räddad, Fick en Gullig Påskpresent inehållande en bukett tulpaner och tyska tjejöl, faust Radler, Efter några av dessa kommer jag nog tala flytande tyska. Innehållet låter då som någon blandning av öl och cider. 50%biere und 50%zitronenlimonade. Sen ska jag även inviga ett par nystickade raggsockar som jag fått.
Lider av huvudvärk efter att ha fått kurtisera runt bland skogsägarna i jakten på ved inför nästa vinter, inte helt lätt att forska fram långved. Men lite lycka ska man ha ändå och det löste sig, trode vi skulle vara tvungen att elda med ström, kanske därför jag har spänningshuvudvärk, när man förestälde sig den snälla gulliga fina elräkningen som hittar rätt brevlåda varje månad, om så var fallet. MEN nu har vi ved och jag är så glad.


3 kommentarer:

Annso sa...

Så bra att det löste sig med veden!

Fånga dagen sa...

Hej!
Rökgaselement har jag aldrig sett förut,spännande.
Vilka fina bilder förresten.
Ha en skön påsk nu
Kram Lena

Marie sa...

Skönt Greta! Ja om ni nu inte håller er på skotrarna hela påsken så är ni hjärtligt välkomna att kika in någon dag, här finns det säkert något ätbart också, phu jag står med mjöl upp till armbågarna...