lördag 3 april 2010

Katten och kvasten

Denna påsktorpar kä´ring tog katterna med sig på kvasten, för att tillbringa lite av våren ute i solen med make och hund. Elda och åka skoter står på varje dags att göra lista. Det hettar i ansiktet när man går in för dagen, just nu tar vi en taktikvila innan middagen ska tillverkas ute över öppen eld, det blir laxknyten att lägga i glöden, där hamnar även potatisen skulle jag tro.

Just nu ligger en aldeles helt slut Agnes och sover brevid mig på soffan med huvudet på min axel och andas tungt i mitt öra. Hon har tagit en åktur med mig sittandes på skotern, runt här i skogen men mest har det varit mycket bus med hennes hund polare.

Glad påsk till er alla.

Kunde inte hålla mig från att köpa 2 krukor med påskliljor, det är nu vackert med blommor.

1 kommentar:

Fånga dagen sa...

Vad mysigt ni verkar ha det, scoteråkning och allt. Härligt. Fortsätt njuta nu av helgen som inte är riktigt slut än.
Kram Lena