söndag 14 mars 2010

Mera hemhjälp

Ja som ni förstår är det inte lätt att bli gammal, men detta med att bygga nytt kök som man äntligen trivs med inspirerar en till att förnya sig när man likväl har ström från tvåhål i väggen. Så mina arbetsgivare dök upp på min födelsedag med denna, nyss invigda hjälpreda, vilken lyx att få gegga ner den med smet till ännu mera marängtårta som jag ska bjuda på idag.
Men det bästa var att mina föräldrar och bror kom på min födelsedag som jag även delar med min lillasyrra ( japp, vi är född på samma dag fast 2 år mellan). Det var länge sen dom var hit och det har hänt lite på våran gård sen senast, så det var jätte roligt att få "trycka" i dom lite fika. Även där bjöds det på pressenter och jag har funderat vad man igentligen ska göra med det, nånting roligt, nånting minnesvärt, nånting som påminner om min familj och om hur roligt man kan ha, och nånting som jag kan ha kvar, och även dela med mig av.

Nu går alla hjärnor på högvarv men jag har hittat svaret på alla dessa kriterier, vissa av er kanske tycker jag är crasy, helt spritt språngande galen men jag är helt enkelt uppvuxen så, och så har jag tänkt fortsätta vara.
Ni kan ju själv försöka klura ut om ni finner något som motsvarar dessa kriterier i erat liv!

I går hittade maken svaret på mina drömmars drömmar och minnen, där av en hastig sväng till Öööverkaaalix, utalas så på kalixmålet men stavas Överkalix. *Smile*

Håller er på den nervpirrande gränsen till vanvett av nyfikenhet men den som väntar på något roligt har tid att vänta.

Fniss fniss.

1 kommentar:

Sara sa...

Jag och min lillebror fyller också år på samma dag, men mellan oss skiljer det 9 år...