söndag 14 mars 2010

Pärlan


Ett fynd, hittade maken på den "osynliga linan" igår. Snabba ryck, så var man på väg. Vi lyssnade till melodifestivalen och skränade med till musiken. Vi som inte ens har sett deltävlingarna satt nu och lyssnade på finalen. Eller vi ser inte ens på den tjock tv som finns att tillgå på torpet.

Ingen snack om saken, lastade månsteråket och betalade och vände hem igen.

Nostalgi... helt klart... jag hade letat efter en BR250 men denna pannsargris funkar fint, ¨vilken körgladje jag har garvat så tårar sprutat och magen värker när jag dykit genom snön, och burkat i kurvorna vrålandes så man tappat fotfästet, vi är oskiljaktiga jag och min 5 9:a.

Spana in hur solen speglar sig i lacken, nästa gång ni ser torparfrun blir som den morderna smyglappen i serien Pistvakt.


Jag bjuder på en åktur, ta på er heltäckande kläder för vi kanske gör ett eller två dyk i djupsnön.

2 kommentarer:

Spessartin sa...

Vi har också tjock-tv... men svårt att få in nån bild eftersom vi bor i nån form av radioskugga här i bushen...

~Hanna~ sa...

haha vilket härligt vrålåk ni skaffat er!!!=D