måndag 12 april 2010

Det är ju vår

Och gården är full i vatten, smällt vatten. Man behöver stövlar för att ta sig fram mellan husen, och lerigt är det där vi grävde om halva grusplanen under byggnaden vi bygger. Nåja det torkar upp ganska fort, ska först hinna leka och plaska lite med hästarna innan det torkar.

Fåglarna har haft sångövning så det stått det härliga till här ute i träden, två koltrastar har hittat till vårat fågelbord och skoter föret är det sämsta tänkbara. Nu är det bara att parkera undan de fordonen och plocka fram båten, för isarna har nog tänkt gå fort i år. För det är plussgrade nästan varje dag och jag har börjat ta hem penseer när jag beställer blommor. Vilket roligt jobb det är att sköta om blommor och beställa. Jag har nog börjat komma in i gängorna nu, var lite grötigt att bli inkastad mitt i påskhandeln med alla tulpaner och andra gula blommor som hör påsken till. Jag hoppas att jag sköter mig någorlunda bra och att de trivs med min innsats.

Även på mina huvud jobb i ladugårdarna känner man att våren har kommit för jag behöver inte längre gå klädd som en michelingubbe, utan jag får klä av mig om jag tagit på mig för mycket. Långkalsongerna har jag laggt på hyllan redan dagarna efter påsk och det är ovanligt för mig, jag brukar vara frusen, men våren är tidig i år. Månne det kanske komma någon kallknäpp innan sommaren kommer, för detta vädret är nästan för bra för att vara sant.

Nå ja idag har jag har jag en hängig make som sovit bort nästan hela dagen, det är inte normalt för honnom, Sjuk kanske?

Nu ska jag släcka lyset hos hönsen och pussa de pälsfällande pälsbollarna i hagen God natt. Sen ska jag ta mig en regäl sovmorgon kanske hela 2 timmar längre än vanligt.

Tjilevippen gott folk

2 kommentarer:

Spessartin sa...

Skönt med sovmorgon! Känns som om det behövs här också - jag siktar på att lördagen blir en dag med sovmorgon.
Skönt att det töar och smälter - det är ju så himla härligt att våren äntligen är här nu!

Fånga dagen sa...

Godmorgon på dig:
Ja men vad härligt att våren även kommit ända upp till dig. Här är den verkligen i antågande nu och sjön går upp allt mer för varje dag.
Jag är säker på att du sköter dig på jobbet. Har man ett arbete men trivs med så märks det oftast på resultatet också.
Ha en bra dag nu
Kram Lena