lördag 8 maj 2010

Äckel maskar

Sjuk rabarber, såhär ser de vidriga små maskarna ut då jag skottade upp hela rotklumpen och delade den mitt i tu. De fanns överallt, bläää.

Annars har jag tagit en vals med krattan som gemål och vi har efterlämnat fina små högar med diverse hundbajs, blad och kottar, utspritt lite kors och tvärs här på torpet. Måste bara samla kraft att orka skotta upp dem i kärran och köra bort dom. När jag ändå var igång så drog jag en repa över min gråa plåtspringare med damsugaren och torkade bort en svart hinna som låg på innsidan av vindrutan med en fuktig trasa. Inte underligt att jag sett så dimmigt när det varit motljus. Men nu är den som ny min lilla stjärna.

Snart blir det till att ta en bastu.

4 kommentarer:

marie sa...

Ja det får man hoppas...men hörru vilka äckliga larver:P

Fånga dagen sa...

Usch för äckliga maskar, nyttigt med maskar sägs det men gud vad läbbigt.
Men du har varit nyttig i alla fall förstår jag.
Hoppas all snö är borta nu då så du inte behöver använda skidorna på ett tag.
Ha en fin söndag nu.
Kram Lena

Spessartin sa...

Men vlka jäkla maskar, jag har aldrig hört talas om att rabarber kan bli angripna tidigare.

Och städa bilen, det behöver jag också göra. Men ids inte.

Marie sa...

Haha om inte annat så får man väl trava på fyllan? ;)