onsdag 5 maj 2010

Laddar...

.... med många timmars sömn inför en hektisk dag i morgon. Idag har vi bara slappat och haft trevligt, motionerat den gråa plåtspringaren och lagt till minst 20 mil på mätarställningen. Men å så skönt att komma hem till nästan ett öronbedövande fågel kvitter i hela skogen runt om kring huset, och jag har lekt lite med traktorn i leran på gården när jag lastade av hästmaten från släpet. Lite busigt att slira runt så geggan flyger. Nåja det är inte bara för karlarna som leksakerna blir större, en riktig kvinna kan också ha kul med stora maskiner.

Ska följa hundens snarkande så vi kan öva på olika snark stämmor till sammans i natt när ingen annan hör, ock sekla på kudden så den fastnar i ansiktet när man vaknar.


Känns som man inte har något vättigt att anteckna så man borde nog låta bli, men det kläcks kycklingar här på torpet och nu är det bara 6 ägg kvar.
Sen har jag en liten förfrågan om det finns någon som vill göra en tuppswap, jag har två tuppar som söker nytt hem, därför att jag vill ha lite nytt blod och det räcker med en tupp. Det är rasen dvärgkochin och bilder på dom kommer en annan dag.

2 kommentarer:

Fånga dagen sa...

Gokväll i stugan.
Du kanske skulle skicka hit en tupp då med dhl hi hi.
Jag har tänkt lite på hur det skulle se ut för dig att bo i stora staden Göteborg. Kan riktigt se dig på scooter eller på en ko mitt i centrum.
Det skull nog bli svårt att inte ha all natur direkt in på knuten som du har nu. Eller jag kanske har fel? :))))
God natt och sov så gott
Kram Lena

Spessartin sa...

Fan va du är rejäl som kör traktor! Gott avis kan jag säga.