måndag 10 maj 2010

De har kommit

Och de svärmar, att jag lyckades fånga dessa på bild med min lilla kamera är förvånande. Men det blev en hel del toma kort på bara himmel efter som de är snabba de små rackarna. Men man får väl konstatera att sommaren snart är här.

Hästarna har lika skoj som jag i alla vatten pölar som finns så vi var ute i dag med och nu är fyra av åtta hovar verkade, hejna går bara fint. Sen har min make lyckats övertala mig och mitt sunda förnuft och för mitt hjärtas skull har jag gått med på denna grej. Nu slipper jag svära och hettsa upp mitt lilla vilda humör över att man inte tar sig från gården eller kör fast i lite snö om vintern, nu är det fyrhjulsdrift som gäller.

Försökte spetta ner ett spett i baken för att få upp torkvindan, gick dåligt, än är det fruset på den platsen vindan ska stå. Får ge sig till tåls någon dag till.

I övrigt har denna dagen bjudit på lite stress bara för att jag är lite glömsk, jobbade med blommorna på morgonen sen var vi ut och åt en lunch jag och maken. Kom hem och tittade i almanackan och får en puls på tvåhundra, jävlar jag har bara en halvtimma på mig innan jag ska var på den obligatoriska cellprovskontrollen, så det var bara att snöra sig i bilen och åka ner på byn igen för att få sitta i dendär benbresarstolen och slappna av en kort stund. Det gick då bra för hon var jätte gullig som tog provet, och det är viktig att man känner sig bekväm i dessa sittuationer.

Önskar lite varmare dagar och mera sol.



Arrriba... de e göööt å leva.

1 kommentar:

Spessartin sa...

Usch, dessa odjur till mygg. Vi har ju börjat få knott här, de är riktigt riktigt obehagliga de där.

Cellprov är hemskt, tycker det gör så ont.