tisdag 25 maj 2010

Fast nu

Har det regnat så all snö på tidigare bilder har tinat skulle jag tro, gräsmattan grönskar och jag har skottat ner våran nya svartavinbärsbuske och rabarber med låg oxalsyra i var sin grop i backen. Grävde även om för den rödavinbärsbusken som jag redan hade, så nu är det gott om plast för röttena.

Bild på benbryteforsen.Storforsen ner mot hotellet.Ovanför den tatuerade armen ligger en gångbro från hotellet över vattnet upp mot forsen, kanske lite svår att se. Men bitvis går vattnet upp och över bron.VarjisånVist är det såhär man ska använda en bil till, jag kan nu förstå att min man ville att jag skulle byta till en mindre skadlig och mera rymlig bil. Inte för att jag har fått ångset att lasta en massa hösäckar i mersan för det har jag gjort några gånger, utan nu får jag plats med mera och jag kan nästan "gå raklång" i denna bil, inte det minsta trångt att ta sig från framsätet till skuffen utan att öppna dörren. Hahaha.Lite hattande och dattande med bilder kors och tvärs, men lite av vad som händer på torpet.

1 kommentar:

Sara sa...

Så fina bilder du har tagit, som vanligt alltså. Nu blev jag sugen på att åka till storforsen, var flera år sedan jag var där :-)