tisdag 4 maj 2010

FruTorparDiva

Trots att jag hinner vara arg, förbannad, trött, less. Så är det förbaskat kul roligt trevligt och givande att bara finnas och vara. ATT ha ett mycket trevligt jobb att gå till och de tycker att jag gör ett riktigt bra jobb när de är borta, får höra att det ser, för det mesta, ut som om de aldrig lämnat över ladugården i mina händer. Haha det värmer i själen och jag blir en och nittio (med 3 des platådoja).
Fyfan man är ju bäst.
En klurig fundering är att varför har det tagit så länge att förstå det, jaja nu ska vi inte spåra iväg för alla er som tror att detta har stigit mig över huvet, men ni kommer aldrig att få se mig med gälla kulörer i trynet, rosa boa och i thigt leopard färgad kortkort med mintgröna minimmala skyhöga stiletter på tassarna.
Bara tanken på dessa färger får en att vika sig dubbel.

Nä man växer och tycker att livet är bra roligt trots att man svär åt ålderskrämpor redan vid ringa ålder av mina 30 bast. Lika mycket som jag svär åt att min rabarber här ute lider av stjälkfly och funderar på att tända eld på fanskapet för att bli av med skiten. Det finns ju nya i affären att köpa och plantera. Bara lite bitter, men nu ska vi inte ha neggativa tankar, det har jag fått nog av de senaste dagarna och ingen ide att publicera.

Oooonä (med lite lätt feminint röstläge) jag ska ta min lilla pluttinulliga URGULLIGA vovvsing, klä på henne sitt paljettbeströdda roooooossssa halsband (fortfarande med nästan pipigt feminint röstläge) det enda som saknas är ett par skor att ta på henne så hon inte blir blöt om tassarna när det nu är så blöööött ute. Men det fixar sig, lilla Agnes är ju så smidig att ta under ena armen och bära för bi de läskiga pölarna på gården. Så kan vi gå på torra säkra asfalten sen.


Sorry kunde inte låta bli att vara lite irrrrronisk, men man ska aldrig sluta att förvånas det är fullt möjligt att det blir en hund i väsk format i framtiden. Hahaha det slog mig just att det hade sett roligt om en minihund kommit insläpandes på en halvmeter benknota, som Agnes just gjorde.

Divajycken och torparfru ska hämta posten snart.

Ajöken fröken.

1 kommentar:

Spessartin sa...

Här kommer mer ironi: kan inte du fylla din blogg med måste-ha-plagg och meningslösa att-göra-listor? ;)

Du, här är en till som inte kommer att trippa runt i något sånt du skrev om. Någonsin. Du skulle sett mig i rörgravsdiket bland karlarna igår - då trivs fröken skall du veta!