fredag 11 juni 2010

Ett tag sen

... och vi har hunnit vandra upp för altargången bakom föräldrarna till lilla Nora på hennes dop dag.Vilken spännande trevlig dag, hoppas det blir en tjej vi får se mycket av så ska vi göra nattbergs skogarna osäker när vi svingar oss i var sin lian mellan topparna.

Har ni sett så liten ring hon fick, vi gav en hög med kläder att växa in i, vi gick lös i en affär och sprättade några hundra på riktigt söta ulliga och gulliga plagg.

Veckan har tillbringats alena med hunden, hönsen, hästarna och katterna för det blev Kiruna för maken. Jag har dolat på här hemma mellan arbetspassen och jagat dessa eviga ryska björkbladlöss som sätter sig på alla växter jag har. Men idag hoppas jag att de blåser vidare någon annans stans, för det blåser mycket idag så jag får rädda mina amplar så inte kvistarna går av.

För övrigt så har jag drabbats av sommarförkylning ensåndär långdragen seg rackare, den har suttit i min hals nu i veckan, kan den inte bara ge med sig så jag får snora ut den genom näsan snart och bli av med eländet. Man får ta det lilla lugna, inte trötta ut sig i onödan så man deckar lagomt till våran planerade semester som dessutom är längre än en vecka, ja rent ut längre än två veckor. Få se när var det sist vi hade en planerad längre semester tillsammans, 7 år sen måntro. I år föll det sig så bra med semestern och det var väl på tiden. Vist har vi varit ledig någon vecka här och där, både frivilligt och ofrivilligt, pga sjukdom eller arb.löshet men då har ju någon av oss alltid jobbat, men det är nästan som att vinna på lotto att vi fick ihop det denna gången. OCh att maken får vara ledig på sommaren annars är det ju högtryck på jobbfronten för honom, jobbar han kan ju jag lika järna jobba.....HAHA men inte i år.

Och snart blir det ett till dop av mosterslillpojk A. Vilken sommar det blir och mycket att se fram emot.

1 kommentar:

Fånga dagen sa...

Hej Greta!
Fin bild, och vilken liten söt ring.
Låter mysigt med dop, de är ju så goa de där små.
Men det är inte kul med en sommarförkylning, brukar ge med sig sent liksom.
Vad skönt att ni får två veckors semester tillsammans i år det kan ni behöva efter allt jobb.
Ha nu en fin helg
Kram Lena