onsdag 2 juni 2010

Morgontur till häst / Porslinsblomma

Morgonen startade vid sju, efter att ha tömt blåsan kläde jag på mig och sadlade bägge hästarna för en skogsritt ut i den renlavs beklädda naturen. Tillsammans med make och hund vaknade vi till skogens doffter och fåglars kvitter tillsammans på var sin häst. Helt magiskt. Allt var lungt och stilla och även hästarna njöt av morgon turen till skogs. Skritt, trav och lite gallop, tilloch med maken kände sig säker i sadeln denna dagen, han som inte har varit van vid hästar fram tills dess att jag stormade in med buller och bång med ett djurligt intresse, så var det bara att vänja sig. Här tog vi en paus och knöt upp hästarna i varsitt träd.
Vackert är det ute som tusan just nu.




Sen har jag resten av dagen pysslat på med blommor både ute och inne, min porslinsblomma på bilden har inte sett ny jord på gud vet när, men trots det har den blommat i tid och otid. Tänkte se om den lite nu och längsta grenen är lika lång som jag så är det någon som vill ha en liten stickling finns det att ta av.



4 kommentarer:

Lillsyrran sa...

Jag hade gärna tagit en stickling, men jag tror inte att Stefan kommer tåla den. Fin start på dagen!:)

Marie sa...

Härlig tur ni hade:)

Maria sa...

Vad mysigt med ridtur tillsammans!

Anonym sa...

Hej!
Vi delar på samma ridmarker! De är helt underbara! /v-bäckare.