onsdag 16 juni 2010

Vad gör jag...

...jo jag är ute så mycket som möjligt. I går kväll/natt tog vi premiär turen med båten för att kolla in om gäddorna var på hugget, och vist nappade det under den ljusa lätt rosa skimmrande natthimlen. Jag satt med Agnes som för första gången i sitt liv åker båt och hon var helt fasinerad av alla drag det tre grabbarna kastade i vassen för att lura gammel gäddan. Efter som Agnes så gjärna vill hoppa i ibland så fick hon det när vi närmade oss land, men hon ville upp i gen så då ingrep matte och drog upp henne i båten, så även jag blev blöt av det varma 13 gradiga vattnet. Väl hemma igen vid 2 snåter på natten slocknade Agnes, husse och matte i soffan efter en värmande te kopp.
Idag har vi bara ränt runt, jo jag lyckades fynda 2 par skor på rea. inte helt fel.

Ut och kolla in knott svärmarna, måste nog hänga tunga ankare i hästarnas svansar så de inte svävar iväg. Vilket makalöst insekts år detta kommer att bli, och de varnar för en stor mygg kläckning lagomt efter midsommar om det fuktiga vädret håller i sig. Buuu

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nä fy, inga mer mygg och knott tack!!Jag hatar myggen just nu//Marie på Edet;)

Fånga dagen sa...

Ja men vad mysigt det låter med sen båttur och fiske, det är sommar det du tjejen.
Men knotten får du gärna behålla där uppe du, vill inga ha här fast jag har naturligtvis redan sett tendensen.
Ha en fin vecka nu
Kram Lena

Sara sa...

Jag kan verkligen rekomendera dig att köpa jordgubbar, är det absolut godaste som finns att köpa just nu :-)

Vad mysigt att vara ute och fiska, blev riktigt sugen nu!